V petek 18. oktobra 2019 v Moravskih toplicah je Mirjana Borenović na 7. Kongresu socialnega dela predstavila raziskavo Osebna asistenca in uporabniška izkušnja. Članek, ki temelji na raziskavi bo objavljen v reviji Socialno delo.
Naslov: Osebna asistenca in uporabniška izkušnja
Podnaslov: Vključenost in ovrednotenje uporabniške izkušnje v strokovnih komisijah
Povzetek:
V letu 2019 je z določenimi spremembami in popravki (ZOA-A) v veljavo stopil nov Zakon o osebni asistenci (ZOA). Po njem posameznikovo potrebo po osebni asistenci ocenjuje strokovna komisija, ki napiše usklajeno strokovno mnenje, na podlagi katerega lokalni centri za socialno delo izdajo odločbo, v kateri je določena vsebina osebne asistence in število ur, ki posamezniku glede na njegove potrebe pripadajo. Prispevek se ukvarja z vprašanjem vključenosti in ovrednotenjem uporabniške izkušnje v strokovnih komisijah. Po zakonu in trenutni praksi osebe z izkušnjo oviranosti v strokovnih komisijah sodelujejo kot izvedenci socialnega varstva ali kot predstavniki uporabnikov, če se vlagatelj odloči, da si v svoji komisiji predstavnika uporabnikov želi. Menimo, da je vključenost oseb z izkušnjo oviranosti v strokovne komisije bistvena za uspešnost ocenitve, saj zmanjšuje možnost pristranskega ocenjevanja zaradi predsodkov do oseb z različnimi oviranostmi in nerazumevanja njihovih realnih sposobnosti. Zaradi podobne življenjske izkušnje in poznavanja področja se hitreje vzpostavi zaupen odnos, ki omogoča dovolj natančen vpogled v življenje posameznika za realno ocenitev potreb po osebni asistenci.
Ključne besede:
Osebna asistenca, oviranost, neodvisno življenje, strokovne komisije, predstavniki uporabnikov, uporabniška izkušnja